Skip to main content

Κρατήρας

Πήλινο αγγείο

Δημιουργός Ζωγράφος του Λένινγκραντ
Χρονολόγηση470-460 π.Χ.
Date
470-460 B.C.
ΥλικόΠηλός
Medium
Clay
Διαστάσεις48εκ. × 38.5εκ. × 38.6εκ. × 45.2εκ.
48.3 × 38.5 × 38.6 cm
ΤαξινόμησηΠήλινα
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ1117
Object Number
ΝΓ1117
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
Classical period
ΠεριγραφήΑττικός ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας (κρατήρας που οι λαβές του θυμίζουν κίονες). Στην κύρια όψη του αγγείου απεικονίζεται η σκηνή της επιστροφής του Ηφαίστου στον Όλυμπο, συνοδεία του Διονύσου. Τόσο ο Διόνυσος, όσο και ο Ήφαιστος ιππεύουν ιθυφαλλικούς (με ορθωμένο μόριο) όνους (γαϊδουράκια) που κινούνται προς τα δεξιά. Ο γενειοφόρος Διόνυσος στρέφει το κεφάλι του προς τα πίσω, κοιτάζει τον Ήφαιστο που τον ακολουθεί και του προσφέρει, με το λυγισμένο δεξί του χέρι, έναν κάνθαρο, το αγγείο που κατ’ εξοχήν σχετίζεται με τη λατρεία και τις τελετές του Διονύσου. Πίσω από τον Διόνυσο, ο αγένειος Ήφαιστος εικονίζεται, με την πλάτη κυρτωμένη, να κρατά ένα ζευγάρι από τανάλιες (λαβίδες). Κρίνοντας από τη στάση του Ηφαίστου, ο θεός βρίσκεται σε κατάσταση μέθης, όπως και το γαϊδουράκι του. Στην άλλη όψη του αγγείου εικονίζονται τρεις όρθιοι νέοι να κινούνται προς τα δεξιά, αποτελώντας μέρος κώμου (γιορτής προς τιμήν του Διονύσου). Ο νεαρός άνδρας, στα αριστερά, κρατά σκύφο (αγγείο πόσης) στο προτεταμένο δεξί του χέρι, ενώ στο αριστερό κρατά κοντό ραβδί. Ο νεαρός στον μέσον της πομπής κρατά βακτηρία (μπαστούνι). Οι δυο τους ακολουθούν τον αγένειο άνδρα, στα δεξιά, που οδηγεί την πομπή και στρέφει το κεφάλι του προς τους συντρόφους του, προτρέποντάς τους να τον ακολουθήσουν με μια κίνηση του δεξιού του χεριού. Στο κάτω μέρος της βάσης του αγγείου υπάρχει εγχάρακτη επιγραφή, η οποία έχει ερμηνευτεί ως ένδειξη πώλησης ή παραγγελίας του αγγείου. Ο συγκεκριμένος κιονωτός κρατήρας είναι έργο αττικού εργαστηρίου κι αποδίδεται στον καλλιτέχνη που αποκαλείται συμβατικά ο Ζωγράφος του Λένινγκραντ.
Description
Attic red-figured column krater. The scene of the return of Hephaestus to Mount Olympus, accompanied by Dionysus is depicted on the main side of the vase. Both Dionysus and Hephaestus are riding ithyphallic (with erected penis) donkeys, moving to the right. The bearded Dionysus turns his head backwards, looks at Hephaestus who follows him and offers him, with his bent right hand, a kantharos, or else a drinking vase, mainly associated with the worship and rituals of Dionysus. Behind Dionysus, Hephaestus, with his back arched, holds a pair of pin On the other side of the vase, three standing young men move to the right, participating in a komos (a celebration in honour of Dionysus). The young man, on the left, is holding a skyphos (a drinking vessel) in his extended right hand, while in his left hand he is holding a short stick. The young man, in the middle of the procession, is holding a cane. Both of them follow the unbearded man, on the right, who leads the procession and turns his head towards his companions, urging them to follow him with a gesture of his right hand.cers (tweezers). Judging from Hephaestus' posture, the god is in a state of intoxication, as is his donkey. An engraved inscription on the base of the krater has been interpreted as an indication that the vase was sold or ordered. This particular column krater is the work of an Attic workshop and is attributed to the artist who is, conventionally, called the 'Leningrad Painter'.
Description
In the kraters, the ancients mixed wine with water, since, as we know, the ancient Greeks drank their wine watered down. The representation of the vase is inspired by mythology. It depicts the return of Hephaestus to Mount Olympus. He is accompanied by the god Dionysus. Hephaestus, god of fire and metallurgy, made the weapons and tools of the gods. In his hand he holds a tool, the pincers. Dionysus, the god of wine, entertainment and theatre, holds his favourite wine glass, the kantharos. Are you familiar with the myth of the return of Hephaestus? Myths, which are essentially fictional stories, contain a wealth of information about their subjects, presented in many and varied forms. According to one myth, Zeus threw Hephaestus off Mount Olympus; according to another myth, Hera did it. Hephaestus was found in Lemnos, where he had his workshop. There he made a golden throne with invisible bonds and sent it as a gift to his mother Hera. When the goddess sat on the throne she was bound by the invisible bonds and the only one who could free her was Hephaestus, who had to return to Olympus.
Περιγραφή
 Στους κρατήρες οι αρχαίοι ανακάτευαν τον οίνο με το νερό, αφού, όπως γνωρίζουμε, οι αρχαίοι Έλληνες έπιναν το κρασί τους νερωμένο. Η παράσταση του αγγείου είναι εμπνευσμένη από τη μυθολογία. Απεικονίζεται η επιστροφή του Ηφαίστου στον Όλυμπο. Τον συνοδεύει ο θεός Διόνυσος. Ο Ήφαιστος,  θεός της φωτιάς και της μεταλλουργίας, κατασκεύαζε τα όπλα και τα εργαλεία των θεών. Στο χέρι του κρατάει ένα εργαλείο, την τανάλια. Ο Διόνυσος, θεός του κρασιού, της διασκέδασης και του θεάτρου, κρατάει το αγαπημένο του ποτήρι για το κρασί, τον κάνθαρο. Γνωρίζετε τον μύθο της επιστροφής του Ηφαίστου; Στους μύθους, που ουσιαστικά είναι φανταστικές ιστορίες, οι πληροφορίες για ένα θέμα είναι πολλές και διαφορετικές. Σύμφωνα με έναν μύθο ο Δίας πέταξε τον Ήφαιστο από τον Όλυμπο, σύμφωνα με έναν άλλο μύθο το έκανε η Ήρα. Ο Ήφαιστος βρέθηκε στη Λήμνο, όπου είχε και το εργαστήριό του. Εκεί κατασκεύασε έναν χρυσό θρόνο με αόρατα δεσμά και τον έστειλε ως δώρο στη μητέρα του την Ήρα. Όταν η θεά κάθισε στον θρόνο δέθηκε από τα αόρατα δεσμά και ο μόνος που μπορούσε να την ελευθερώσει ήταν ο Ήφαιστος, ο οποίος έπρεπε να επιστρέψει στον Όλυμπο.
Πληροφορίες
The scene represented on the main side of this particular column krater is known from the hymn of Alkaios (ex. 349) and is extremely popular in Attic pottery, while a painting with this very scene adorned, according to Pausanias (1.20.3), the newer temple of Dionysus Eleftherios, at the southern foothills of Athens near the theatre of Dionysus. The scene of the komos, on the other side of the vase, is one of the usual subjects depicted on vases by the painter of Leningrad.
Δημόσιες Πληροφορίες
Η σκηνή που αναπαρίσταται στην κύρια όψη του συγκεκριμένου κιονωτού κρατήρα είναι ιδιαιτέρως δημοφιλής στην αττική αγγειογραφία, ενώ ένας πίνακας με αυτήν ακριβώς τη σκηνή κοσμούσε, σύμφωνα με τον Παυσανία (1.20.3), τον νεότερο ναό του Διονύσου Ελευθερέως, στους νότιους πρόποδες της Αθήνας κοντά στο θέατρο του Διονύσου. Η σκηνή του κωμού, στην άλλη πλευρά του αγγείου, αποτελεί ένα από τα συνήθη θέματα των έργων του Ζωγράφου του Λένιγκραντ.

ACTIVITIES

Περισσότερα

Κρατήρας
Edition: Krater
Κλασική περίοδος
Period: Classical period 
Πελίκη
Edition: Pelike
Κλασική περίοδος
Period: Classical period 
Κρατήρας
Edition: Krater
Κλασική περίοδος
Period: Classical period
Kρατήρας
Edition: Krater
Κλασική περίοδος
Period: Classical period
Λήκυθος
Edition: Lekythos
Κλασική περίοδος
Period: Classical period 
Θραύσμα αναγλύφου
Κλασική - Ελληνιστική περίοδος
Period: Classical-Hellenistic period
Αμφορέας
Edition: Amphora
Γεωμετρική περίοδος
Period: Geometric period
Λήκυθος 
Edition: Lekythos
Αρχαϊκή περίοδος
Period: Archaic Period