Skip to main content

Oinochoe

Οινοχόη
Οινοχόη
Οινοχόη
Artist Ζωγράφος του Βατικανού G 49
Χρονολόγησηπερ. 480 π.Χ.
Date
circa  480 BC
MediumΠηλός πορτοκαλέρυθρος
Medium
Reddish-orange clay
Dimensions17.5εκ. × 7.2εκ. × 9.5εκ. × 6.1εκ.
Dimensions 17.5 × 7.2 × 9.5 × 6.1 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0028
Object Number
ΝΓ0028
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
Archaic period
ΠεριγραφήΟινοχόη με ωοειδές σώμα, λαβή και τριφυλλόσχημο στόμιο (χείλος που μοιάζει με σχήμα τριφυλλιού), που προοριζόταν για το σερβίρισμα του κρασιού. Είναι διακοσμημένη με την μελανόμορφη τεχνική, όπου η επιφάνεια αφήνεται στο χρώμα του πηλού, ενώ για τις μορφές και τα διακοσμητικά στοιχεία χρησιμοποιείται διάλυμα πηλού, που μετά το ψήσιμο αποκτά μαύρο χρώμα. Στο σώμα του αγγείου εικονίζεται ο Ηρακλής με τα χαρακτηριστικά του σύμβολα, τη λεοντή στην κεφαλή και το ρόπαλο στο δεξί χέρι, προσπαθώντας να καταβάλει πάνοπλη γονατιστή Αμαζόνα. Το σχέδιο είναι αμελές όμως οι μορφές έχουν ιδιαίτερο δυναμισμό στην κίνησή τους και σχεδόν βγαίνουν έξω από τα όρια του διακοσμητικού χώρου.
Description
This vase, for ladling and pouring wine, has an ovoid body with vertical handle and trefoil mouth decorated in the black-figure technique (the surface of the object retains its clay colour while the figures and other decorative motifs are made by a clay solution which after the object's firing becomes black). Heracles appears on this oinochoe with his characteristic attributes (a lion skin on his head and a club on his right hand) about to overwhelm a fully armed kneeling Amazon. Despite the rather poor design, the figures are shown in powerful motion crossing the frame of the decorative space.
Further Information
The battle against the Amazons (Amazonomachy) is a very popular subject in Heracles-related iconography, second only to the fight against the Nemean Lion. In general, Amazons were a favorable subject for Attic vase-painters of the second quarter of the 6th c. BC. Herakles was a very popular hero and his Labours have been illustrated on countless black-figure vases. Frequently the hero receives assistance by his patroness Athena, or other gods, such as Apollo. The trefoil-shaped oinochoe is the work of an Attic workshop associated with the Painter of Athena. Recently, it has been suggested his identification with the Vatican Painter G 49, an artist whose favorite subject was the Herakleian Amazonomachy.
Δημόσιες Πληροφορίες
Η Αμαζονομαχία είναι η δεύτερη σε συχνότητα παράσταση του Ηρακλή μετά τη μάχη του ήρωα με το λιοντάρι της Νεμέας. Οι παραστάσεις Αμαζόνων ήταν ιδιαίτερα αγαπητό θέμα στην αττική αγγειογραφία από το β' τέταρτο του 6ου αι. π.Χ. Ο Ηρακλής υπήρξε ένας εξαιρετικά δημοφιλής ήρωας και τα εικονιστικά θέματα που παρουσιάζουν τους άθλους του είναι πολυπληθή στη μελανόμορφη αγγειογραφία. Πολύ συχνά τον Ηρακλή συνδράμουν θεοί, όπως ο Απόλλωνας, συχνότερα όμως η Αθηνά, η οποία είναι και προστάτιδά του. Η τριφυλλόσχημη οινοχόη είναι έργο αττικού εργαστηρίου που συνδέεται με τον Ζωγράφο της Αθηνάς. Προσφάτως, προτάθηκε η ταύτιση με τον Ζωγράφο του Βατικανού G 49, έναν καλλιτέχνη που είχε αγαπητό θέμα την Ηράκλεια Αμαζονομαχία. 

ACTIVITIES

Discover More

Υδρία
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Λήκυθος
Κλασική περίοδος
Classical period
Πλαγγόνα (κούκλα)
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Κύλικα
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Λήκυθος 
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic Period 
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period
Λήκυθος
Κλασική περίοδος
Classical period
Kρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period