Skip to main content

Amphora

Δημιουργός Εργαστήριο Ζωγράφου της Αθήνας 894
Χρονολόγησηπερ. 720 π.Χ.
Date
circa 720 BC
MediumΠηλός ανοιχτός καστανός
Medium
Light brown clay
Dimensions39εκ. × 10εκ. × 15εκ.
Dimensions 39 × 10 × 15 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΚΠ0001
Object Number
ΚΠ0001
ΠερίοδοςΓεωμετρική περίοδος
Period
Geometric period
ΠεριγραφήΑττικός αμφορέας (σκεύος αποθήκευσης και μεταφοράς υγρών προϊόντων) με παράσταση άρματος με ηνίοχο, στον λαιμό του αγγείου. Ο ηνίοχος κρατά τους χαλινούς (χαλινάρια) με το δεξί χέρι και το κέντρον (μαστίγιο) με το αριστερό. Μπροστά από το άρμα στέκεται μία ανδρική μορφή που κρατά κλαδιά στα χέρια και στρέφει το κεφάλι προς τα πίσω. Το υπόλοιπο σώμα κοσμείται με συνήθη γεωμετρικά μοτίβα διατεταγμένα σε πυκνές οριζόντιες ζώνες. Ο εικονιζόμενος αμφορέας είναι προϊόν αττικού εργαστηρίου που έδρασε σε αυτήν την περίοδο και ήταν πρωτοπόρο στην εικονιστική αγγειογραφία.
Description
Neck-handled amphora with figured decoration on the neck. A charioteer stands on the board of the single-horse chariot holding the reins and the whip. A second male with branches in hand is shown in front of the chariot. The rest of the vase is decorated with common geometric motifs arranged in dense horizontal bands. This amphora is a product of an Attic workshop that was active in this period and was a precursor in iconographic pottery.
Further Information
Human and animal figures are generally rare on Attic Geometric vases and when they appear, they seem to interrupt the geometric austerity of the decoration. Shortly before 750 BC, however, an explosion in pictorial representation is observed, usually with funerary scenes. The presence of the chariot on this amphora may refer to the aristocratic status of the owner of the vase or, perhaps, to his participation in horse races held in honour of the dead. The work with its schematic and concise Geometric aesthetic is attributed to an anonymous Attic workshop conventionally known as the "Workshop of the Painter of Athens 894". This workshop, which follows the tradition of the "Dipylon Master" but using a more cursive and relaxed manner, is known for the depiction of mourning scenes, processions of chariots and, less frequently, Centaurs and other mythical creatures of Near Eastern origin on its products.
Δημόσιες Πληροφορίες
Κατά τη μακρά εξέλιξη της γεωμετρικής αγγειογραφίας στην Αττική, οι μορφές ανθρώπων ή ζώων σπανίζουν και, όταν εμφανίζονται, μοιάζουν να εισβάλλουν και να διαταράσσουν τη γεωμετρική αυστηρότητα της διακόσμησης. Ωστόσο, λίγο πριν από το 750 π.Χ., παρατηρείται μια ξαφνική άνθηση της εικονιστικής αναπαράστασης, συνήθως με σκηνές ταφικού περιεχομένου. Η παρουσία του άρματος στο συγκεκριμένο αγγείο ίσως αποτελεί αναφορά στον αριστοκράτη κάτοχό του ή στη συμμετοχή του σε ιππικούς επιτάφιους αγώνες. Το έργο αποδίδεται σε ανώνυμο αγγειογράφο αττικού εργαστηρίου, γνωστό με τη συμβατική ονομασία «Εργαστήριο του Ζωγράφου των Αθηνών 894». Το εργαστήριο αυτό, που συνεχίζει την καλλιτεχνική παράδοση του «Ζωγράφου του Διπύλου», αν και με λιγότερη αυστηρότητα στη σχηματοποιημένη απόδοση των μορφών, είναι γνωστό για τη συχνή απεικόνιση σκηνών πρόθεσης (θρήνου για το νεκρό), αρμάτων και, σπανιότερα, Κενταύρων και άλλων μυθικών όντων ανατολικής προέλευσης στα προϊόντα του.

ACTIVITIES

Discover More

Υδρία
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Υδρία
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Κύλικα
Κλασική περίοδος
Classical period 
Λήκυθος
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Ψευδόστομος αμφορέας
Ύστερη Εποχή του Χαλκού
Late Bronze Age
Ειδώλιο
Ύστερη Εποχή του Χαλκού
Late Bronze Age
Aμφορέας
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Λήκυθος
Κλασική περίοδος
Classical period