Skip to main content

Amphora

Clay vase

Δημιουργός Ζωγράφος της Αιώρας
Χρονολόγηση540-530 π.Χ.
Date
540-530 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions40.3εκ. × 18.2εκ. × 29.3εκ. × 15εκ.
Dimensions 40.3 × 18.2 × 29.3 × 15 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0716
Object Number
ΝΓ0716
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
Archaic period
ΠεριγραφήΑμφορέας (αγγείο αποθήκευσης και μεταφοράς) που αποδίδεται στον Ζωγράφο της Αιώρας. Στη μία όψη του αγγείου εικονίζονται δύο Σάτυροι που πλαισιώνουν τον θεό Διόνυσο. Στην άλλη όψη υπάρχει σκηνή συνομιλίας Ερμή και Αθηνάς, την οποία παρακολουθούν ο Άρης στα αριστερά και μία ακόμα μορφή στα δεξιά. Οι λεπτομέρειες αποδίδονται με εγχάραξη και επίθετα χρώματα. Στη βάση του αγγείου υπάρχει εγχάρακτο σημείο Τ, το οποίο έγινε από τον αγγειοπλάστη και ενδεχομένως αναφερόταν στην τιμή του ή αποτελούσε σύμβολο σχετικά με την εμπορία του αγγείου.
Description
Amphora (vase for storage and transport) attributed to the Swing Painter. On the main side of the amphora, Dionysus is depicted flanked by two Satyrs. The other side is decorated with a scene of divine assembly, including Hermes and Athena in the middle, Ares on the left and another figure on the right. The details of the decoration are rendered with incision and added colours. Painted on the base of the vase is the sign T, which was made by the potter and may have referred to the price or to the trade of the vases.
Description
This particular vase is a clay amphora with two handles. Amphorae were used to store and transport wine, oil, cereals and other products. In ancient times, people often painted figures of the gods they worshipped on vases. We can identify the gods by their symbols, clothing, footwear, objects they hold, and other figures accompanying them. On one side of this vase, we see Dionysus, the god of wine, holding a kantharos, his favorite wine glass and symbol, while flanked by two satyrs. On the other side of the vase, there is a scene of a divine assembly featuring three gods. Hermes, the messenger of the gods and god of commerce, is seen holding his staff, sermon, his winged hat and boots while speaking with Athena, the goddess of wisdom, arts, sciences, and peace, who is depicted with her shield and helmet. Ares, the god of war, wearing his armor, overhears the conversation, while another god, likely Hephaestus, stands on the right.
Περιγραφή

Το συγκεκριμένο αγγείο είναι ένας πήλινος αμφορέας, με δύο λαβές. Τους αμφορείς τους χρησιμοποιούσαν για να τοποθετούν και να μεταφέρουν  κρασί, λάδι, δημητριακά και άλλα προϊόντα. Οι αρχαίοι ζωγράφιζαν συχνά στα αγγεία τις μορφές των θεών που λάτρευαν εκείνη την εποχή.  Τους θεούς τους αναγνωρίζουμε από τα σύμβολά τους, από τα ενδύματα και τα υποδήματά τους, από διάφορα αντικείμενα που κρατάνε, αλλά και από τις μορφές που τους συνοδεύουν. Στις μία πλευρά του αγγείου απεικονίζεται ο  θεός Διόνυσος, ο θεός του κρασιού. Κρατάει στο χέρι του έναν κάνθαρο, το αγαπημένο του ποτήρι για το κρασί, που είναι και το σύμβολό του. Τον συνοδεύουν δύο Σάτυροι. Στην άλλη πλευρά του αγγείου εικονίζεται σκηνή συνομιλίας στην οποία  μπορούμε να αναγνωρίσουμε τρεις θεούς: ο Ερμής,  αγγελιαφόρος των θεών  και θεός του εμπορίου, με το ραβδί του, το κηρύκειο, το φτερωτό του καπέλο και τις φτερωτές μπότες μιλάει με την Αθηνά, θεά της σοφίας, των τεχνών , των  επιστημών και της ειρήνης, με την ασπίδα και την περικεφαλαία της. Την συνομιλία παρακολουθεί ο  Άρης, θεός  του πολέμου, με την πανοπλία του, και υπάρχει και ένα ακόμη θεός στα δεξιά , πιθανόν ο Ήφαιστος. 

Further Information
Dionysus, as god of wine, was a particularly popular subject in 6th c. BC Attic vase-painting for the decoration of vessels associated with wine consumption. The high frequency of such scenes on Attic vases from the second half of the 6th c. BC attests to the increasing significance of the cult of Dionysus in Attica, possibly as a result of the policy of the Peisistratids (527-510 BC), who for populist reasons sought to boost rural festivals. The Swing Painter was one of the most prolific Athenian artists of the second half of the 6th c. BC. The painter was named after the subject of a girl on a swing that he painted more than once.
Δημόσιες Πληροφορίες
Ο Διόνυσος, ως θεός του κρασιού, αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλές θέμα στην αττική αγγειογραφία του 6ου αι. π.Χ. για τη διακόσμηση σκευών που σχετίζονται με την οινοποσία. Η μεγάλη συχνότητα διονυσιακών σκηνών στα αττικά αγγεία του β΄ μισού του 6ου αι. π.Χ. μαρτυρεί τη σπουδαιότητα που είχε αποκτήσει η διονυσιακή λατρεία στην Αττική, πιθανώς ως αποτέλεσμα της πολιτικής των Πεισιστρατιδών (527-510 π.Χ.), που επιδίωκαν για λόγους δημοτικότητας την ενίσχυση των αγροτικών εορτών της υπαίθρου. Ο Ζωγράφος της Αιώρας ήταν ένας από τους παραγωγικότερους Aθηναίους αγγειογράφους του β΄ μισού του 6ου αι. π.Χ. και ονομάστηκε έτσι από τη συχνή εικονογράφηση του θέματος του κοριτσιού πάνω σε μια αιώρα.

ACTIVITIES

Θεοί και σύμβολα
Θεοί και σύμβολα
Θεοί και σύμβολα
Gods and symbols
Gods and symbols
Gods and symbols

Discover More

Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period
Κύλικα
Κλασική περίοδος
Classical period 
Πελίκη
Κλασική περίοδος
Classical period 
Αμφορίσκος
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Aμφορέας
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Πελίκη
Κλασική περίοδος
Classical period
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period 
Kρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period