Vase
Χρονολόγηση1725-1650 π.Χ.
Date
1725-1650 BC
MediumΕρυθρωπός πηλός
Medium
Reddish clay
Dimensions12.3εκ. × 6.5εκ.
Dimensions
12.3 × 6.5 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΖ0043
Object Number
Ζ0043
ΠερίοδοςΜέση Εποχή του Χαλκού
Period
ΠεριγραφήΣύνθετο αγγείο της "Ερυθροστιλβωτής κεραμικής". Αποτελείται από δύο ενωμένες σφαιρικές προχοΐσκες (μικρά κλειστά αγγεία), που η καθεμιά στηρίζεται σε τρία κωνικά πόδια. Μια καλαθόσχημη (σε σχήμα καλαθιού) λαβή ενώνει τα δύο αγγεία (στους ώμους). Η επιφάνεια διακοσμείται με εγχάρακτα γραμμικά μοτίβα. Τέτοια σύνθετα αγγεία πιθανότατα χρησιμοποιούνταν σε τελετές για την απόδοση προσφορών.Middle Bronze Age
Description
Further InformationComposite vase of the "Red-Polished Ware" consisting of two interconnected globular juglets, each resting on three conical feet. A basket-shaped handle joins the two vessels (at the shoulders). The surface is decorated with incised linear motifs. Composite vases were most probably used in religious rituals as offering vessels.
Red-Polished ware, the name of which indicates a red glossy surface, is the basic style of pottery in Cyprus during the Early (2500-1900 BC) and Middle Bronze Age (1900-1650 BC). Red-polished vases present variations in each region of the island in terms of shape, surface treatment and production method. They are usually decorated with incised linear motifs filled with a white substance (kaolin), which further accentuated the decoration against the red (or black) slipped surface of the vase.
Η «Ερυθροστιλβωτή κεραμική», η ονομασία της οποία δηλώνει κόκκινη γυαλιστερή επιφάνεια, αποτελεί τον βασικό κεραμικό ρυθμό στην Κύπρο της Πρώιμης (2500-1900 π.Χ.) και της Μέσης Εποχής του Χαλκού (1900-1650 π.Χ.). Τα ερυθροστιλβωτά αγγεία παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις σε κάθε περιοχή του νησιού ως προς το σχήμα, την επεξεργασία της εξωτερικής επιφάνεια και τον τρόπο παραγωγής τους. Έχουν συνήθως διακόσμηση με εγχάρακτα γραμμικά μοτίβα, τα οποία περιείχαν ουσία λευκού χρώματος (καολίνη), η οποία τόνιζε την αντίθεση ανάμεσα στην εγχάρακτη διακόσμηση και στην γυαλισμένη κόκκινη (ή μαύρη) επιφάνεια του αγγείου