Oinochoe
Χρονολόγησηπερ. 730 π.Χ.
Date
circa 730 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions50εκ.
Dimensions
50 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ1102
Object Number
ΝΓ1102
ΠερίοδοςΓεωμετρική περίοδος
Period
ΠεριγραφήΑττική οινοχόη (κλειστό αγγείο για την άντληση και το σερβίρισμα του κρασιού) με πλατύ ψηλό λαιμό και σφαιρικό σώμα. Η διακόσμηση του αγγείου οργανώνεται σε πυκνές ζώνες με συνδυασμούς γεωμετρικών μοτίβων. Ο ώμος του αγγείου διακοσμείται με σειρά αλόγων, ενώ στο σώμα υπάρχει πλατιά μετόπη με παράσταση ένθρονων ανθρώπινων μορφών. Οι μορφές ακολουθούν τα γεωμετρικά πρότυπα και έχουν στρογγυλό κεφάλι με γραμμές που δηλώνουν τα μαλλιά, τριγωνικό κορμό, λεπτές γραμμές που δηλώνουν τα χέρια, ενώ οι μηροί και οι γάμπες είναι ελαφρώς τονισμένοι.Geometric period
Description
Further InformationOinochoe (closed vessel for ladling and pouring wine, a jug) with wide, tall neck and ovoid body. The decoration is structured in dense zones combining geometric motifs. On the shoulder there is a wide band with figured decoration of grazing horses. On the body, seated human figures are depicted within a frieze. The figures follow the standard conventions of Geometric art: round head, hair indicated by painted lines, triangular torso, arms and legs designed by thin lines.
The vase comprises all characteristic elements of Late Geometric pottery: coverage of the whole surface with decorative motifs arranged in zones, increase in figured scenes, and particular emphasis on the main decorative subject. The vase dates to the early phase of the Late Geometric II period (735-700 BC). In that period, vase-painters are still strongly influenced by the works of the Dipylon Master, but the execution betrays carelessness and lack of inspiration especially in the combination of geometric motifs.
Το αγγείο περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά της Ύστερης Γεωμετρικής αγγειογραφίας, τα οποία συνοψίζονται στην κάλυψη όλου του αγγείου με διακοσμητικά μοτίβα μέσα σε ζώνες, αύξηση των εικονιστικών σκηνών και προβολή του κεντρικού θέματος σε σύγκριση με τα παραπληρωματικά κοσμήματα. Το αγγείο χρονολογείται σε ένα πρώιμο στάδιο της Υστερογεωμετρικής ΙΙ περιόδου (735-700 π.Χ.), όταν οι επιδράσεις από τη ζωγραφική του εργαστηρίου του Διπύλου είναι ακόμη έντονες, αλλά η σχετική προχειρότητα, η επανάληψη και η έλλειψη έμπνευσης στον συνδυασμό των γραμμικών μοτίβων κάνει σιγά-σιγά αισθητή την παρουσία της.