Skip to main content

Kylix

Clay vase

Κύλικα
Κύλικα
Κύλικα
Χρονολόγηση490-480 π.Χ.
Date
490-480 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions9.6εκ. × 23.2εκ. × 9.5εκ. × 31.1εκ.
Dimensions 9.6 × 23.2 × 9.5 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0721
Object Number
ΝΓ0721
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
Archaic period 
ΠεριγραφήΑττική ερυθρόμορφη κύλικα (αγγείο πόσης). Και στις δύο όψεις του αγγείου εικονίζεται η ίδια παράσταση με δυο γυμνούς αθλητές να αγωνίζονται στην πυγμαχία. Ανάμεσα τους κρέμονται δύο ταινίες, ίσως οι ιμάντες των πυγμάχων. Τη σκηνή παρακολουθεί μια ακόμα ανδρική μορφή, που φορά ιμάτιο και στηρίζεται σε βακτηρία (μακρύ ραβδί), ενώ με το δεξί του χέρι κρατά το διχαλωτό ραβδί του παιδοτρίβη (γυμναστής). Δύο ακόντια εικονίζονται στο αριστερό άκρο της παράστασης. Στο εσωτερικό της κύλικας, στο μετάλλιο εικονίζεται ένας νέος με ιμάτιο, που καλύπτει το κάτω μέρος του σώματος. Στο δεξί χέρι κρατά ραβδί ενώ με το αριστερό χέρι προσπαθεί να πιάσει έναν σάκο, από τον οποίο εξέχει ένα κυκλικό αντικείμενο, ίσως δίσκος ρίψης. Πίσω από τον νέο, εικονίζεται ένας κιονίσκος, που υποδηλώνει τον χώρο της παλαίστρας. Μπροστά από το πρόσωπό του νέου σώζονται υπολείμματα επιγραφής ΗΟ, που θα μπορούσε να συμπληρωθεί ως ΗΟ [ΠΑΙΣ ΚΑΛΟΣ] (ὁ παῖς καλός: o ωραίος νέος). Το αγγείο αποδίδεται στον λεγόμενο Ζωγράφο της Γιγαντομαχίας του Παρισιού.
Description
Attic red-figured kylix (cup). Both sides of the vase depict the same scene of two naked athletes engaged in the sport of boxing. Between them hang a pair of bands, perhaps the thongs of the boxers. The scene is watched by another male figure wearing a himation and leaning on a stick while holding the trainer’s forked stick in his right hand. Two javelins are shown stuck on the left, framing the composition. Inside the kylix, on the tondo is depicted a young man leaning on a stick. He wears a himation covering his lower body. With his left hand he tries to get a bag with a circular object inside, perhaps a discus. Behind the youth, a small pillar is shown, indicating the place, the palaistra. In front of the young man's face are visible the fragments of an inscription, which could be completed as HO [PAIS KALOS] (παις καλός: the boy is beautiful). The vase is attributed to the so-called Painter of the Paris Gigantomachy.
Description
Athletics, from the word athlos meaning a race for reward, was compulsory for boys from the time of Solon. Young people exercised in the palaistrae (from the verb παλαίω = to exercise) naked, which is why the palaistrae were also called gymnasia. The teacher of gymnastics, the paedotribes, was responsible for the training and the meticulous observance of the rules of the various sports. This wine vase depicts a boxing scene. The athletes are watched by the paedotribes, who is supported by a stick, ready to intervene if the rules of the sport are broken. Between the two athletes hang the leather thongs that were wrapped around their hands, reminiscent of today's boxing gloves.
Περιγραφή
Η άθληση, από τη λέξη άθλος που σημαίνει αγώνας για επιβράβευση, ήταν υποχρεωτική για τα αγόρια από τα χρόνια του Σόλωνα. Οι νέοι γυμνάζονταν στις παλαίστρες (από το ρήμα παλαίω=παλεύω) γυμνοί, γι’ αυτό και οι παλαίστρες ονομάζονταν και γυμνάσια. Ο δάσκαλος της γυμναστικής, ο παιδοτρίβης, ήταν υπεύθυνος για την προπόνηση αλλά και τη σχολαστική τήρηση των κανόνων των διαφόρων αθλημάτων. Στο συγκεκριμένο αγγείο απεικονίζεται σκηνή πυγμαχίας. Τους αθλητές παρακολουθεί ο παιδοτρίβης που στηρίζεται σε ραβδί, έτοιμος να επέμβει σε περίπτωση που παραβιάζονταν οι κανόνες του αθλήματος. Ανάμεσα στους δυο αθλητές κρέμονται οι πυκτικοί ιμάντες, οι δερμάτινες λωρίδες δηλαδή που τύλιγαν στα χέρια τους και θυμίζουν τα σημερινά γάντια του μποξ.
Further Information
The place where the scene depicted on the vase takes place is the palaistra. This is where the young people practised in various sports: wrestling, pankration and boxing. The paedotribes (trainers) were responsible for the physical and athletic training of the young people. The Painter of the Paris Gigantomachy to whom the vase is attributed, owes his name to the myth of the battle between the Gods and the Giants depicted on one of his famous vases. He was a pupil of the Brygos painter and decorated mainly cups, as well as amphorae, lekythoi and oinochoai.
Δημόσιες Πληροφορίες
Ο χώρος της σκηνής, η οποία εικονίζεται στο αγγείο είναι η παλαίστρα. Εκεί εξασκούνταν οι νέοι στα διάφορα αγωνίσματα: την πάλη, το παγκράτιο και την πυγμαχία. Υπεύθυνος για τη σωματική και την αθλητική εκπαίδευση των νέων ήταν ο παιδοτρίβης. Ο Ζωγράφος της Γιγαντομαχίας του Παρισιού, στον οποίο αποδίδεται η συγκεκριμένη κύλικα, οφείλει την ονομασία του στον μύθο της πάλης μεταξύ των Θεών και των Γιγάντων που απεικονίζεται σε ένα από τα γνωστά αγγεία του. Υπήρξε μαθητής του Ζωγράφου του Βρύγου και φιλοτέχνησε κυρίως κύλικες καθώς και αμφορείς, ληκύθους και οινοχόες.

ACTIVITIES

Discover More

Πελίκη
Κλασική περίοδος
Classical period 
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period
Κύλικα
Κλασική περίοδος
Classical period 
Kρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period
Λήκυθος
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Κύλικα
Κλασική περίοδος
Classical period
Κύλικα
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Τμήμα αναγλύφου
Κλασική περίοδος
Classical period