Kylix
Χρονολόγηση475-450 π.Χ.
Date
475-460 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions8.8εκ. × 22.1εκ. × 29εκ. × 7.8εκ.
Dimensions
8.8 × 22.1 × 29 × 7.8 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0752
Object Number
ΝΓ0752
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
ΠεριγραφήΚύλικα (αγγείο πόσης) βοιωτικού εργαστηρίου. Στο εσωτερικό μετάλλειο της βάσης του αγγείου (tondo) εικονίζεται ο Διόνυσος, όρθιος μπροστά σε σκαμνί (δίφρος) να κρατά κάνθαρο (αγγείο πόσης με ψηλές λαβές). Έχει στεφάνι κισσού στο κεφάλι και φορά χιτώνα και ιμάτιο. Στην περιοχή των λαβών εικονίζεται η ίδια σκηνή: παράσταση μάχης οπλιτών, σε δύο ζεύγη. Φορούν περικεφαλαίες, στη μέση έχουν ζωσμένο ξίφος και κρατούν ασπίδες και δόρατα. Οι λαβές διακοσμούνται με φύλλα κισσού. Η κύλικα αποδίδεται στον Ζωγράφο των Τριών Σειρήνων/Ζωγράφο του Fossey.Classical period
Description
Further InformationBoeotian kylix (drinking cup). On the interior medallion of the base (tondo), Dionysus is depicted standing in front of a stool (diphros) holding a kantharos (a drinking vessel with tall handles). He has an ivy wreath on his head and wears a chiton and a himation. The same scene is depicted in the area of the handles: a battle between two pairs of hoplites. They wear helmets, belted sword and hold shields and spears. The handles are decorated with ivy leaves. The kylix is attributed to the Three Sirens Painter/Fossey's Painter.
The vase is decorated in the black-figure technique (black figures on the background reserved in the colour of clay), which spread in Boeotia from Attica during the Archaic period (700-480 BC) and was used until the end of the 5th c. BC. The hasty design, shaky outlines, limited use of incisions and the schematized depiction of warriors are typical of a Boeotian workshop. The Three Sirens Painter has been given his name because of the theme he chooses as subject on two cups in New York and Paris. The Fossey's Painter took his name after the archaeologist John M. Fossey, who studied Boeotian archaeology and history. There is the opinion that these two artists were the same person.
Η τεχνική διακόσμησης της κύλικας είναι η μελανόμορφη (μελανές μορφές σε βάθος στο χρώμα του πηλού), η οποία διαδόθηκε στη Βοιωτία από την Αττική κατά την Αρχαϊκή περίοδο (700-480 π.Χ.) και χρησιμοποιούνταν μέχρι και το τέλος του 5ου αι. π.Χ. Το πρόχειρο σχέδιο, τα ασταθή περιγράμματα, η περιορισμένη χρήση εγχαράξεων και η σχηματοποιημένη απόδοση των πολεμιστών είναι χαρακτηριστικά βοιωτικού εργαστηρίου. Ο Ζωγράφος των Τριών Σειρήνων ονομάστηκε έτσι από το εικονογραφικό θέμα σε δύο κύπελα στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι. Ο Ζωγράφος του Fossey πήρε το όνομά του από τον αρχαιολόγο John M. Fossey που μελέτησε την αρχαιολογία και ιστορία της Βοιωτίας. Υπάρχει η άποψη πως αυτοί οι δύο καλλιτέχνες ήταν το ίδιο πρόσωπο.