Kylix
Χρονολόγηση475-450 π.Χ.
Date
475-450 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions8.1εκ. × 22.5εκ. × 29.5εκ. × 8εκ.
Dimensions
8.1 × 22.5 × 29.5 × 8 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0754
Object Number
ΝΓ0754
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
ΠεριγραφήΚύλικα (αγγείο πόσης) βοιωτικού εργαστηρίου. Στο εσωτερικό μετάλλιο της βάσης του αγγείου (tondo) εικονίζεται γυμνή, πιθανώς, ανδρική μορφή. Στην περιοχή των λαβών εικονίζονται γυναίκες που φορούν χιτώνα και χορεύουν. Δύο από τις μορφές αυτές κρατούν κρόταλα (κρουστά όργανα, σαν καστανιέτες), μία σκύφο (αγγείο πόσης) και μία ταινία. Οι γυναίκες χορεύουν με τη συνοδεία λύρας και αυλού που παίζουν ανδρικές μορφές. Η κύλικα αποδίδεται στον Ζωγράφο των Τριών Σειρήνων/Ζωγράφο του Fossey.Classical period
Description
Further InformationBoeotian kylix (drinking cup). On the interior medallion of the base (tondo), a naked, probably male, figure. In the area of the handles, dancing women wearing a chiton are depicted. Two of these figures are holding krotala (percussion instrument, like castanets), a phiale (a drinking vessel) and a ribbon. The women dance to the accompaniment of lyre and flute played by male figures. The kylix is attributed to the Three Sirens Painter/Fossey's Painter.
The Three Sirens Painter has been given his name because of the theme he chose as subject on two cups in New York and Paris. The Fossey's Painter took his name after the archaeologist John M. Fossey, who studied Boeotian archaeology and history. There is the opinion that these two artists were the same person. Characteristic of this artist is the way in which he depicts the upper limbs of the moving female figures, as well as the inflated lower edge of their garments shown flowing behind their feet.
Ο Ζωγράφος των Τριών Σειρηνών ονομάστηκε έτσι από το εικονογραφικό θέμα σε δύο κύπελα στη Νέα Υόρκη και το Παρίσι. Ο Ζωγράφος του Fossey πήρε το όνομά του από τον αρχαιολόγο John M. Fossey που μελέτησε την αρχαιολογία και ιστορία της Βοιωτίας. Υπάρχει η άποψη πως αυτοί οι δύο καλλιτέχνες ήταν το ίδιο πρόσωπο. Χαρακτηριστικός για τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη είναι ο τρόπος µε τον οποίο αποδίδει τα άνω άκρα των γυναικείων µορφών που κινούνται, καθώς και τα άκρα των ενδυμάτων τους, που ανεμίζουν πίσω από τα πόδια τους.