Amphora
Χρονολόγηση530-520 π.Χ.
Date
530-520 B.C.
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions19.8εκ. × 8.4εκ. × 6.9εκ.
Dimensions
19.8 × 8.4 × 6.9 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0717
Object Number
ΝΓ0717
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
ΠεριγραφήΜελανόμορφος αμφορέας που διακοσμείται και στις δυο όψεις του με αντικρυστές Σφίγγες. Το πρόσωπο και ο λαιμός τους διατηρούν ίχνη λευκού χρώματος, ενώ ιώδες (κόκκινο) χρώμα είχε χρησιμοποιηθεί για τις φτερούγες, το κάτω μέρος της κοιλιάς και τις ταινίες που συγκρατούν την κόμμωσή τους. Ο αμφορέας ανήκει στα λεγόμενα «Χαλκιδικά» αγγεία και αποδίδεται από ορισμένους μελετητές στον Ζωγράφο του Φινέα κι από άλλους στην Ομάδα της Υδρίας του Orvieto.Archaic period
Description
Further InformationBlack-figured amphora, decorated on both sides of the body with opposed Sphinxes. Their face and neck preserve traces of white paint, while violet colour had been used for the wings, the lower part of the belly and the bands restraining their hair. This amphora belongs to the so-called “Chalcidian” group of vases and is attributed by some scholars to the Fineas Painter and by others to the Hydria Group of Orvieto.
The group of black-figured vases, which are, conventionally, characterized as "Chalcidian", because they sometimes bore inscriptions written in the Chalcidian alphabet, appears in the second quarter of the 6th century BC. Most scholars believe that they were the work of Greek colonists from a Chalcid colony of Magna Grecia, while the iconographic subjects of their vase painters (such as the Inscriptions Painter or the Phineas Painter) usually include, in addition to plant motifs, animals, beasts or monsters, figurative scenes from both the world of myth and everyday life.
Η ομάδα των μελανόμορφων αγγείων που, συμβατικά, χαρακτηρίζονται «χαλκιδικά» επειδή κάποιες φορές έφεραν επιγραφές γραμμένες σε χαλκιδικό αλφάβητο, εμφανίζεται στο δεύτερο τέταρτο του 6ου αιώνα π.Χ. Οι περισσότεροι ερευνητές θεωρούν πως ήταν έργα Ελλήνων αποίκων μιας χαλκιδικής αποικίας της Μεγάλης Ελλάδας, ενώ συνήθως τα εικονογραφικά θέματα των αγγειογράφων τους (όπως π.χ. Ζωγράφος των Επιγραφών ή Ζωγράφος του Φινέα) περιλαμβάνουν, εκτός από φυτικά μοτίβα, ζώα, θηρία ή τέρατα, και εικονιστικές σκηνές, τόσο από τον κόσμο του μύθου όσο και από την καθημερινή ζωή.