Skip to main content

Jug

Πιθαμφορίσκος
Πιθαμφορίσκος
Πιθαμφορίσκος
Χρονολόγηση1450-1200 π.Χ.
Date
1450-1200 B.C.
MediumΠηλός καθαρός ροδόχρωμος
Medium
Clean, reddish clay
Dimensions8.2εκ. × 8εκ.
Dimensions 8.2 × 8 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΖ0332bis
Object Number
Ζ0332bis
ΠερίοδοςΎστερη Εποχή του Χαλκού
Period
Late Bronze Age
ΠεριγραφήΤρίωτος (με τρεις λαβές) πιθαμφορίσκος (κλειστό αγγείο). Έχει σφαιρικό σώμα και ψηλή, κωνική βάση. Φέρει γραπτή διακόσμηση με ταινίες γύρω από το σώμα και κάθετες μικρές γραμμές στον λαιμό.
Description
Piriform (pear-shaped) jug with three handles. It has a globular body and a tall, conical base, while its decoration consists of bands around the body and vertical small lines on the neck.
Further Information
This jar has the shape of one of the most common storage vessels in Minoan and Mycenaean pottery. However, its decoration is not in the Aegean style, but it is executed in the technique of local "Base-Ring Ware" , in which the surface is coated with black, lustrous (almost metallic) slip, upon which plain bands are painted in white or made in relief. The vase is, thus, an amalgam of two different pottery traditions, the Aegean and the Cypriot. Relations between Cyprus and the Aegean (mainly Crete) are attested from as early as the 17th c. BC. The combination of a purely Aegean shape with a typical Cypriot decorative style is indicative of the creative artistic mergers that took place in Cyprus, an island which received and assimilated so many influences that it is rightly dubbed a "melting pot of cultures and ideas".
Δημόσιες Πληροφορίες
Το αγγείο έχει το σχήμα ενός από τα πλέον διαδεδομένα αποθηκευτικά σκεύη της μινωικής και της μυκηναϊκής κεραμικής. Η διακόσμησή του, ωστόσο, δεν ακολουθεί την αιγαιακή τεχνοτροπία, αλλά έχει γίνει με την τεχνική της ντόπιας «Δακτυλιόποδης κεραμικής», που συνίσταται στην κάλυψη της επιφάνειας με μαύρο, στιλπνό (σχεδόν μεταλλικό, γυαλιστερό) επίχρισμα (αραιό στρώμα πηλού), πάνω στο οποίο αποδίδονται ανάγλυφα ή με λευκό χρώμα απλές ταινίες. Πρόκειται, επομένως, για ένα αμάλγαμα δύο διαφορετικών κεραμικών παραδόσεων, της αιγαιακής και της κυπριακής. Οι σχέσεις της Κύπρου με το Αιγαίο (κυρίως με την Κρήτη) μαρτυρούνται ήδη από τον 17ο αι. π.Χ., γίνονται όμως πολύ στενότερες από τις αρχές του 14ου αι. π.Χ.. Το εικονιζόμενο αγγείο, που συνδυάζει ένα καθαρά αιγαιακό πρότυπο με μια τυπικά κυπριακή τεχνοτροπία διακόσμησης, είναι ενδεικτικό των δημιουργικών συγκερασμών που συνέβησαν στην τέχνη της Κύπρου, ενός νησιού που δέχθηκε και αφομοίωσε τόσες επιρροές ώστε δίκαια να χαρακτηρίζεται «χωνευτήρι πολιτισμών και ιδεών».

ACTIVITIES

Discover More

Προχοΐσκη
Μέση Εποχή του Χαλκού
Middle Bronze Age 
Πιθαμφορίσκος
Ύστερη Εποχή του Χαλκού
Late Bronze Age 
Προχοΐσκη
Μέση Εποχή του Χαλκού
Middle Bronze Age 
Πιθαμφορέας
Ύστερη Εποχή του Χαλκού
Late Bronze Age
Πρόχους
Μέση Εποχή του Χαλκού
Middle Bronze Age 
Ληκύθιο
Αρχαϊκή περίοδος
Πρόχους
Πρώιμη Εποχή του Χαλκού
Early Bronze Age 
Πρόχους
Πρώιμη Εποχή του Χαλκού
Early Bronze Age