Jar
Χρονολόγησητέλη 13ου αι. π.Χ.
Date
Late 13th BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions19.7εκ. × 10.5εκ. × 7.3εκ.
Dimensions
19.7 × 10.5 × 7.3 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0399
Object Number
ΝΓ0399
ΠερίοδοςΎστερη Εποχή του Χαλκού
Period
ΠεριγραφήΠιθαμφορίσκος (αγγείο για τη μεταφορά και αποθήκευση στερεών ή υγρών προϊόντων) με δισκοειδή βάση, απιόσχημο σώμα (σε σχήμα αχλαδιού) και τρεις ταινιωτές λαβές, κάθετες στον ώμο. Έχει ψηλό λαιμό και ευρύ στόμιο με χείλος που στρέφεται προς τα έξω. Στη ζώνη του ώμου μεταξύ των λαβών διακοσμείται με σπείρες και επάλληλες γωνίες. Πλατιές οριζόντιες ταινίες περιβάλλουν την κοιλιά, ενώ η βάση, οι λαβές, ο λαιμός και το στόμιο του αγγείου τονίζονται με μελανό χρώμα.Late Bronze Age
Description
Further InformationPiriform jar (vase for the transport and storage of solid or liquid products) with a disc-shaped base, piriform body and three vertical strap handles οn the shoulder. It has a short neck and a wide flared mouth. The zone on the shoulder between the handles is decorated with a zone of spirals and chevrons. Wide horizontal bands surround the belly, while the base, handles, neck and mouth of the vase are decorated with colour.
After the destruction of Minoan palaces in mid -15th c. BC, Crete was greatly influenced by the Mycenaean culture. However, Cretans managed to retain strong elements of their Minoan tradition in almost every field of art. In pottery, despite using identical vase types, the decoration is richer and more imaginative than in the Greek mainland. The illustrated piriform jar is decorated with rich spiral decoration, which occupy a large part of the surface; Contemporary examples from Mainland Greece have much more restricted and standardized decoration. Additionally, the piriform body and the three vertical handles of the vase is probably a reminiscent of Minoan influence.
Μετά την καταστροφή των μινωικών ανακτόρων στα μέσα του 15ου αι. π.Χ., η Κρήτη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον μυκηναϊκό πολιτισμό. Σε κάθε τομέα όμως της τέχνης, οι Κρήτες κατάφεραν να διατηρήσουν στοιχεία και παραδόσεις του μινωικού παρελθόντος τους. Στην κεραμική, για παράδειγμα, αν και χρησιμοποιούνται τα ίδια σχήματα αγγείων, η διακόσμηση είναι πολύ πιο έντονη και ευφάνταστη από αυτήν της μυκηναϊκής Ελλάδας. Ο εικονιζόμενος πιθαμφορίσκος φέρει πλούσια διακόσμηση με μεγάλες σπείρες σε αντίθεση με τους πιθαμφορίσκους της ίδιας περιόδου από την ηπειρωτική Ελλάδα, η διακόσμηση των οποίων καταλαμβάνει μικρότερη έκταση και είναι πολύ πιο τυποποιημένη. Επιπλέον, το απιόσχημο σώμα και οι τρεις κάθετες λαβές του αγγείου είναι πιθανώς αποτέλεσμα μινωικής επίδρασης.