Part of a plaque
Χρονολόγηση640-630 π.Χ.
Date
640-630 B.C.
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions6.2εκ. × 4.4εκ.
Dimensions
6.2 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ1099
Object Number
ΝΓ1099
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
ΠεριγραφήΤμήμα ανάγλυφου πλακιδίου, όπου απεικονίζεται το επάνω μέρος του κορμού και το κεφάλι ανάγλυφης ανδρικής μορφής, στραμμένης προς τα αριστερά. Αιγυπτιακή ή οροφωτή φενάκη (περούκα) αποδίδει την κόμμωση, ενώ διακρίνεται και το ένδυμα της μορφής που φαίνεται να έχει μανίκια μέχρι τον αγκώνα. Η πίσω όψη του πλακιδίου είναι επίπεδη.Archaic period
Description
Further InformationPart of a relief plaque, depicting the upper torso and head of a relief male figure, turning to the left. An “Egyptian”, or with many layers wig renders the hairstyle, while the garment of the figure is also discerned appearing to have sleeves up to the elbow. The back of the plaque is flat.
This particular plaque is a representative sample of the “Daedalic style”, which appeared in Greek art in the first half of the 7th century BC. The “Daedalic style” was thus named from the mythical Cretan craftsman Daedalus and is characterized by Egyptianising elements, such as the triangular shape of the face, the wavy hairstyle, reminiscent of an Egyptian wig, the large eyes and the flat body. These elements seem to have arrived in the Aegean either Similar votive offerings with male figures in relief have been found, mostly at Praisos in Crete, and may represent worshippers praying or making offerings to deities. directly from Egypt or via Phoenicia and Cyprus, at a time when Greek art was strongly influenced by the great cultures of the East.
Το συγκεκριμένο πλακίδιο αποτελεί αντιπροσωπευτικό δεί γμα της «δαιδαλικής τεχνοτροπίας», που εμφανίστηκε στην ελληνική τέχνη στο α' μισό του 7ου αιώνα π.Χ. Η «δαιδαλική τέχνη» πήρε το όνομά της από τον μυθικό Κρητικό τεχνίτη Δαίδαλο και χαρακτηρίζεται από αιγυπτιάζοντα στοιχεία, όπως το τριγωνικό σχήμα του προσώπου, την κυματιστή κόμμωση που θυμίζει αιγυπτιακή φενάκη (περούκα), τα μεγάλα μάτια και το επίπεδο σώμα. Τα στοιχεία αυτά φαίνεται ότι έφθασαν στο Αιγαίο είτε κατευθείαν από την Αίγυπτο είτε μέσω Φοινίκης και Κύπρου, σε μια περίοδο, όπου η ελληνική τέχνη δεχόταν έντονες επιρροές από τους μεγάλους πολιτισμούς της Ανατολής. Παρόμοια αναθήματα, με ανάγλυφες ανδρικές μορφές, έχουν βρεθεί, ως επί το πλείστον, στην Πραισό της Κρήτης και ίσως αναπαριστούν πιστούς που προσεύχονται ή κάνουν προσφορές σε θεότητες.