Skip to main content

Statue

Marble statue

Χρονολόγηση320-310 π.Χ.
Date
320-310 BC
MediumΜάρμαρο
Medium
Marble
Dimensions52.3εκ.
Dimensions 52.3 cm
ClassificationΛίθινα
Classification Stonework / Plastic
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0277
Object Number
ΝΓ0277
ΠερίοδοςΕλληνιστική περίοδος
Period
Hellenistic period
ΠεριγραφήΆγαλμα γυμνού παιδιού που κρατά λαγό στο αριστερό χέρι, με έντονα φυσιοκρατικά στοιχεία. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική είναι η εξεζητημένη κίνηση του σώματος, αλλά και η περίτεχνη κόμμωση, ενδεικτική της ηλικίας και του φύλου του. Το νεαρό της ηλικίας του αγοριού αποδίδεται μέσω του ελαφρώς χαμογελαστού προσώπου και της φουσκωμένης κοιλιάς του.
Description
Statue of a child holding a hare in his left hand, with naturalistic elements. Particularly distinctive are the exaggerated movement of the body and the elaborate hairstyle, characteristic of his age and gender. The childish character is also accentuated through the suggestive smile and the round belly.
Description
Similar statues of young boys and girls have been found in a sanctuary of the goddess Artemis in the area of Vravrona, Attica. These statues were offered as votive offerings, i.e. as dedications in ceremonies for the transition, the passage from youth to adulthood.
Περιγραφή
Το άγαλμα απεικονίζει ένα γυμνό αγόρι που κρατά λαγό. Παρόμοια αγάλματα νεαρών αγοριών και κοριτσιών έχουν βρεθεί σε ιερό της θεάς Άρτεμης στην περιοχή της Βραυρώνας, στην Αττική. Τα αγάλματα αυτά προσφέρονταν ως αναθήματα, ως αφιερώματα δηλαδή σε τελετές που γίνονταν για τη μετάβαση, το πέρασμα δηλαδή από τη νεαρή ηλικία στην ενήλικη ζωή.

Further Information
During the 4th c. BC, sculpture gradually moved away from the idealized models of Early Classical art and turned towards realism, that is, the portrayal of figures with individualized features and an attempt to convey the inner psychological state (ethos) of the subject. In fact, towards the end of the century - which marks the beginning of the Hellenistic period (323 BC), a new trend developed for images from private life in the city and the countryside. Such images aimed at showing man not at an exceptional moment or in death - as was the case in early Classical art - but in simple everyday situations. During the same period, sculptors showed special interest in representing the child, which had hitherto been only a complementary subject in Greek art. Statues of this type, of both boys and girls, are found as offerings in the sanctuary of Artemis in Brauron.
Δημόσιες Πληροφορίες
Κατά τη διάρκεια του 4ου αι. π.Χ. η γλυπτική απομακρύνεται σταδιακά από τα ιδεατά πρότυπα της πρώιμης κλασικής τέχνης και στρέφεται προς τη φυσιοκρατία, δηλαδή την απόδοση των μορφών με εξατομικευμένα ρεαλιστικά χαρακτηριστικά και την αποτύπωση της εσωτερικής ψυχικής κατάστασης του εικονιζόμενου. Προς τα τέλη, μάλιστα, του αιώνα, που συμπίπτει με την αρχή της Ελληνιστικής περιόδου (323 π.Χ.), αναπτύσσεται μια νέα τάση προς εικόνες του ιδιωτικού βίου στην πόλη και την ύπαιθρο, που στόχο είχαν να απεικονίσουν τον άνθρωπο στην απλή καθημερινότητα και όχι σε εξαίρετη στιγμή ή στον θάνατο, όπως η πρώιμη κλασική τέχνη. Κατά την ίδια περίοδο, οι γλύπτες επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την απεικόνιση του παιδιού, που έως τότε αποτελούσε παραπληρωματικό μόνο θέμα για την ελληνική τέχνη. Αναθηματικά αγάλματα μικρών παιδιών παρόμοια με αυτό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης βρέθηκαν πολυάριθμα στο Ιερό της Άρτεμης στη Βραυρώνα.

ACTIVITIES

Discover More

Κεφάλι αγάλματος
Κλασική περίοδος
Classical period
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period 
Ειδώλιο
Νεολιθική περίοδος
Neolithic period
Ειδώλιο
Πρώιμη Εποχή του Χαλκού
Άγαλμα
Πρώιμη Εποχή του Χαλκού
Early Bronze Age
Αγαλμάτιο
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Ειδώλιο
Κλασική περίοδος
Classical period
Οινοχόη
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period