Kylix
Χρονολόγηση480-470 π.Χ.
Date
480-470 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions11εκ. × 18.4εκ. × 11εκ. × 11.5εκ. × 25εκ.
Dimensions
11 × 18.4 × 11 × 11.5 × 25 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0755
Object Number
ΝΓ0755
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
ΠεριγραφήΜελανόμορφη κύλικα (αγγείο πόσης) με παράσταση καθιστών γυναικείων μορφών και στις δύο όψεις του αγγείου. Οι μορφές εικονίζονται καθισμένες σε δίφρο (σκαμνί). Φορούν χιτώνα και ιμάτιο, ενώ στα ανασηκωμένα χέρια τους κρατούν δυσδιάκριτα αντικείμενα ίσως πρόκειται για εξαρτήματα που σχετίζονται με την υφαντική. Μπροστά τους είναι ακουμπισμένοι στο δάπεδο δύο κάλαθοι (καλάθι όπου τοποθετούνταν τα απαραίτητα αντικείμενα για την επεξεργασία του μαλλιού). Κλαδιά αμπελιού με σχηματοποιημένα φύλλα συμπληρώνουν το πεδίο της διακόσμησης, ενώ ανθέμια πλαισιώνουν την σκηνή σε κάθε όψη του αγγείου. Το αγγείο αποδίδεται συμβατικά στον ονομαζόμενο Ζωγράφο του Αίμονα.Classical period
Description
Further InformationBlack-figured kylix (drinking cup) with a scene of seated female figures on both sides of the vase. The figures are depicted seated on a stool, clad in chiton and himation, and holding indiscernible objects in their upraised hands, probably accessories related to weaving. In front of them, two kalathoi (baskets for the storage of the objects necessary for wool processing) are placed on the floor. Vine branches with schematic leaves complete the field of the decoration, while palmettes frame the scene on each side of the vase. The vase is attributed to the so-called Aimon Painter.
The representation of the vase belongs to the so-called Gynaeceum scenes, which illustrate women’s life in Athens. The female figures are probably interpreted as Athenian Despinae, because of the kalathoi (baskets) shown on the floor, which were a characteristic feature of respectable women and a symbol of their social status. Besides, weaving was an important daily routine for women of the upper social classes.
Η παράσταση του αγγείου εντάσσεται στις λεγόμενες σκηνές γυναικωνίτη, στις οποίες απεικονίζεται η ζωή των γυναικών. Οι γυναικείες μορφές πιθανόν ερμηνεύονται ως Αθηναίες Δέσποινες, λόγω της απεικόνισης των καλάθων, που αποτελούσαν χαρακτηριστικό γνώρισμα των αξιοσέβαστων γυναικών και συμβολισμό της κοινωνικής τους θέσης. Η υφαντική αποτελούσε άλλωστε σημαντική καθημερινή ασχολία για τις γυναίκες των ανώτερων κοινωνικών τάξεων.