Female bust
Χρονολόγηση480-460 π.Χ.
Date
480-460 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions23.5εκ. × 17.5εκ.
Dimensions
23.5 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Figurines
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0054
Object Number
ΝΓ0054
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
ΠεριγραφήΓυναικεία προτομή της οποίας το πρόσωπο είναι ωοειδές με λεπτά χαρακτηριστικά, ενώ τα μαλλιά έχουν αποδοθεί σαν ένα είδος στεφάνης γύρω από το μέτωπο. Στα αυτιά διακρίνονται δύο στρογγυλά σκουλαρίκια. Μια οπή στο επάνω τμήμα του κεφαλιού χρησίμευε ενδεχομένως για την ανάρτηση της προτομής. Σε μεγάλο μέρος της επιφάνειας σώζεται λευκό επίχρισμα, το οποίο οι κεραμείς χρησιμοποιούσαν ανάλογα με την πυκνότητα του είτε για να γεμίζουν τους πόρους και να λειαίνουν τις αδρές επιφάνειες των πήλινων αντικειμένων είτε ως υπόστρωμα για τη ζωγραφιστή διακόσμηση ή, ακόμη, ως αραιό χρώμα.Classical period
Description
Further InformationFemale protome. The face is oval, facial features are rendered in detail and the hair forms a kind of crown around the forehead. Round earrings are present on the earlobes. A small hole in the upper part of the bust may have been used for suspension. White slip is preserved all over the surface. It’s a diluted clay used by potters. Based on its consistency it could be a slip and applied as undercoat for painted decoration, a thin wash to smooth out the surface or even as paint.
Terracotta female protomes are typical examples of Ionian art of the late 6th c. BC and the first half of the 5th c. BC but their interpretation is uncertain since they are sometimes considered depictions of deities and other times of mere mortals; they are usually encountered as offerings in public sanctuaries dedicated primarily to female deities; as ritualistic objects in domestic shrines; as objects with apotropaic or decorative character in private households and as grave offerings in women's and children's burials.
Παρόμοιες πήλινες γυναικείες προτομές αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα ιωνικής τέχνης του τέλος του 6ου και του πρώτου μισού του 5ου αι. π.Χ. αλλά η ερμηνεία τους δεν είναι βέβαιη καθώς άλλοτε θεωρούνται απεικονίσεις θεοτήτων και άλλοτε θνητών. Συναντώνται ως αφιερώματα σε δημόσια ιερά γυναικείων κυρίως θεοτήτων, ως αντικείμενα ιδιωτικής λατρείας σε οικιακά ιερά, ως καθημερινά αντικείμενα με αποτροπαϊκό ή διακοσμητικό χαρακτήρα σε ιδιωτικές κατοικίες και ως κτερίσματα σε γυναικείες και παιδικές ταφές.