Skip to main content

Hydria (kalpis)

Χρονολόγηση460-450 π.Χ.
Date
460-450 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions30.6εκ. × 12.6εκ. × 12.1εκ. × 23.6εκ.
Dimensions 30.6 × 12.6 × 12.1 × 23.6 cm
ClassificationΠήλινα
Classification Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΝΓ0719
Object Number
ΝΓ0719
ΠερίοδοςΚλασική περίοδος
Period
Classical period
ΠεριγραφήΕρυθρόμορφο κλειστό αγγείο μεταφοράς νερού, με τρεις λαβές, προσαρμοσμένες στο σώμα. Τρεις μορφές εικονίζονται στο σώμα του αγγείου. Μία φτερωτή γυναικεία μορφή προσφέρει άνθινο στεφάνι (ερωτικό δώρο) σε νέο, που μοιάζει απρόθυμος να το δεχτεί. Πίσω από τη φτερωτή μορφή απεικονίζεται γυναίκα που μοιάζει να απομακρύνεται από τη σκηνή. Η παράσταση φαίνεται ότι αποτυπώνει τον μύθο της Ηούς, αδελφής του Ήλιου και της Σελήνης, που προσπαθεί να δελεάσει ερωτικά τον νεαρό Κέφαλο από την Αττική ή τον Τιθωνό από την Τροία. Πρόκειται για έργο του Ζωγράφου της Villa Giulia.
Description
Closed red-figure vessel for carrying water with three handles attached to the body. On the body is depicted a scene with three figures. A winged female in the middle offers a wreath (love gift) to a youth, who seems unwilling to accept it. On the left, another female figure walks away. The scene probably depicts the myth of Eos, sister of Helios and Selene, who tries to seduce either the hunter Kephalos from Attica or Tithonus from Troy. This hydria is attributed to the artist conventionally named the Villa Giulia Painter.
Further Information
The scene belongs to the cycle of the so-called loves of the gods, which first appear in Greek art in the early 6th c. BC and soon became a popular subject for both vase-painters and sculptors. Usually, such scenes describe the love affairs of male gods, who try to seduce a young boy or girl. Eos is the only female deity represented in that way. The Villa Giulia Painter was active during the period from about 470 to 440 B.C. using primarily the red-figure technique. Most of his work appears to have been on large vessels, especially kraters of various forms. He mostly favored quiet scenes, but he also included many depictions of Dionysiac religion and unusual myths. As with most ancient artists, his real name is unknown, and he is identified only by the stylistic traits of his work. Scholars named him after a krater in the Villa Giulia Museum in Rome.
Δημόσιες Πληροφορίες
Η σκηνή εντάσσεται στον κύκλο των λεγόμενων θεϊκών ερώτων, που εμφανίζονται στην ελληνική τέχνη από τον πρώιμο 6ο αι. π.Χ. και γρήγορα γίνονται ένα ιδιαίτερα δημοφιλές θέμα τόσο της αγγειογραφίας όσο και της πλαστικής. Συνήθως βέβαια απεικονίζονται ανδρικές θεότητες που προσπαθούν να δελεάσουν ερωτικά ή να απαγάγουν κάποιο θνητό νέο ή νέα. Η Ηώς είναι η μόνη γυναικεία θεότητα που απεικονίζεται κατ' αυτόν τον τρόπο στην ελληνική τέχνη. Ο Ζωγράφος της Villa Giulia διακοσμούσε αγγεία στην Αθήνα κατά την περίοδο από το 470 έως το 440 περίπου π.Χ. χρησιμοποιώντας κυρίως την ερυθρόμορφη τεχνική, Το μεγαλύτερο μέρος του έργου του περιλαμβάνει δημιουργίες σε μεγάλα αγγεία, ειδικά σε κρατήρες διαφόρων μορφών. Ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης συνήθως προτιμούσε τις ήσυχες σκηνές, αλλά περιλάμβανε επίσης πολλές απεικονίσεις της διονυσιακής θρησκείας και ασυνήθιστους μύθους. Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους αρχαίους καλλιτέχνες, το πραγματικό του όνομα είναι άγνωστο και προσδιορίζεται μόνο από τα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά του έργου του. Οι μελετητές του έδωσαν το όνομά του από έναν κρατήρα στο Μουσείο της Villa Giulia στη Ρώμη.

ACTIVITIES

Discover More

Υδρία
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period
Κύλικα
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Πελίκη
Κλασική περίοδος
Classical period 
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period
Κύλικα
Αρχαϊκή περίοδος
Archaic period 
Νόμισμα
Ελληνιστική περίοδος
Hellenistic period
Κύλικα
Κλασική περίοδος
Classical period 
Κρατήρας
Κλασική περίοδος
Classical period