Lekythos
Χρονολόγηση480-470 π.Χ.
Date
480-470 BC
MediumΠηλός
Medium
Clay
Dimensions18.7εκ. × 3.4εκ. × 5.5εκ. × 4.2εκ.
Dimensions
18.7 × 3.4 × 5.5 × 4.2 cm
ClassificationΠήλινα
Classification
Ceramics / Pottery
Αριθμός ΑντικειμένουΚΠ0023
Object Number
ΚΠ0023
ΠερίοδοςΑρχαϊκή περίοδος
Period
ΠεριγραφήΑττική μελανόμορφη λήκυθος τύπου «καπνοδόχου» με διακόσμηση ακτινωτών γραμμών στον ώμο και παράσταση μάχης στο σώμα. Εικονίζονται δύο πολεμιστές να επιτίθενται σε έναν τρίτο στο κέντρο της παράστασης, ο οποίος προσπαθεί να αμυνθεί, ενώ ένας τέταρτος πολεμιστής στα δεξιά απομακρύνεται από τη μάχη έχοντας στραμμένο το κεφάλι προς τα πίσω. Οι πολεμιστές φορούν χιτωνίσκο και είναι οπλισμένοι με περικεφαλαία, ασπίδα, δόρυ και ξίφος. Σχηματοποιημένα κλαδιά με φύλλα συμπληρώνουν το πεδίο της διακόσμησης. Η σκηνή πλαισιώνεται στο πάνω μέρος της από μαίανδρο. Το αγγείο αποδίδεται στον Ζωγράφο της Μέγαιρας. Archaic period
Description
Further InformationAttic black figure chimney lekythos with a tongue and a ray band on the shoulder and a battle scene on the body. Two warriors are depicted attacking a third one (in the centre) who tries to defend himself, while a fourth warrior on the right moves out of the fight, looking back. The warriors are dressed in short chiton and are armed with helmet, shield, spear and sword. Schematized branches with leaves complete the field of decoration. The scene is framed by a maeander band on the top. The vase is attributed to the Beldam Painter.
The Beldam Painter was an Athenian vase painter named after a theme depicted on a lekythos in the National Archaeological Museum in Athens. He worked between 470-450 BC. and decorated vases of the late black figure style, mainly lekythoi, of special shapes (lekythoi with an internal oil vessel and chimney lekythoi), while the battle scenes are particularly popular in his work.
Ο Ζωγράφος της Μέγαιρας ήταν Αθηναίος αγγειογράφος και το συμβατικό του όνομα προέρχεται από μια λήκυθο με παράσταση Μέγαιρας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας. Εργάστηκε μεταξύ 470-450 π.Χ. και φιλοτέχνησε αγγεία του ύστερου μελανόμορφου ρυθμού, κυρίως ληκύθους, ιδιαίτερων σχημάτων (ληκύθους με εσωτερικό ελαιοδοχείο και ληκύθους τύπου καπνοδόχου), ενώ οι σκηνές μάχης είναι ιδιαίτερα δημοφιλές εικονογραφικό θέμα στα έργα του συγκεκριμένου Ζωγράφου.